Skip to main content

Een goed logo is essentieel voor de uitstraling van iedere onderneming of bedrijf. Vaak is het logo en de naam het eerste wat potentiële klanten zich herinneren.
Naast passend en onderscheidend in de branch waar de onderneming actief is, moet een logo herkenbaar, tijdloos en eenvoudig zijn.

Vaak bestaat een logo uit twee onderdelen; een beeldmerk en een woordmerk. 

  • Beeldmerk
    Een grafische uiting in de vorm van een symbool, afbeelding of abstracte vorm.
    Voorbeelden hiervan zijn de appel van Apple en de swoosh van Nike.
  • Woordmerk
    Een meer typografische oplossing en bestaat uit een of meerdere woorden.
    Voorbeelden hiervan zijn Google, Blokker, Netflix, Coca Cola en NOS.

Het woordmerk en beeldmerk worden vaak naast elkaar gebruikt. De ING, de Rabobank en ABN-AMRO zijn goede voorbeelden. De oranje leeuw van ING, het schild van ABN-AMRO, het mannetje van de Rabobank worden ook los gebruikt.

 

Wilt u meer weten? Aarzel dan niet om contact op te nemen. 

Bel gerust of stuur mij een app-je: 06-10906345.